اصول طراحی جعبه و بسته ‌بندی



اصول طراحی بسته بندی

اصول طراحی جعبه و بسته ‌بندی


طراحی و چاپ جعبه و بسته‌بندی یک محصول، یکی ازمهم‌ ترین عوامل فروش آن محصول است. اگر شما یک بسته‌بندی حرفه‌ای نداشته باشید، مشتری به محصول‌تان به چشم یک کالای کم ‌ارزش نگاه می‌کند؛ مخصوصا در بازار پر رقابت کنونی که نگاه‌های بسیاری بر خلاقیت و نوآوری بسته‌بندی یک محصول است.

اصول طراحی جعبه و بسته‌بندی، شامل موارد بسیاری‌ست که دراین مقاله به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم؛ پس همراه‌مان باشید.

 

محصول

اولین قدم در طراحی جعبه و بسته‌بندی، کسب اطلاعات درمورد محصولی‌ست که می‌خواهد داخل این جعبه و بسته‌بندی قرار بگیرد. اطلاعاتی از قبیل: شکل، سایه، ابعاد، حجم، وزن و...

به عنوان مثال، اگر محصول شما شکلی زیبا و چشم‌نواز دارد؛ می‌توانید برای بسته‌بندیِ آن یک پنجره تعبیه کنید تا مشتری نمایی از محصول شما را ببیند. همچنین شما باید بدانید محصول‌تان چه وزنی دارد؛ تا متریالی برای جعبه و بسته‌بندی خود انتخاب کنید که توان تحمل وزن محصول را داشته باشد.

جنس

در طراحی و چاپ جعبه و بسته‌بندی، می‌توانید از جنس‌های گوناگون کاغذ که گرم‌های متفاوتی دارند استفاده کنید. جنس متریال جعبه و بسته‌بندی شما، می‌تواند شامل مواردی همچون کرافت، گلاسه، مقوا سه‌لا ، E  فلوت ، پشت‌طوسی ، ایندربرد و... باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به طور کامل در این مبحث مسلط نیستید، با شبکه چاپ تماس گرفته و توصیه‌های لازم را دریافت کنید. کرافت در چاپ جعبه و بسته‌بندی، برای محصولات کم‌حجم و سبک استفاده می‌شود و مواردی ایندربرد و ای فلوت برای محصولات حجیم‌تر و سنگین‌تر.

 

قالب جعبه و بسته‌بندی

برای شروع طراحی جعبه و بسته‌بندی، باید ابتدا قالبی برای جعبه‌ی خود در نظر بگیرید. از رایج‌ترین قالب‌های جعبه، می‌توان جعبه‌ی ته قفلی را نام برد؛ اما اگر شما به دنبال بسته‌بندی شکیل، خاص و خلاقانه هستید، باید وقت بیشتری صرف پیداکردن و پیاده‌سازی قالب مد نظرتان کنید.

از آنجا که شبکه چاپ سابقه‌ای بی‌مثال در امر چاپ و بسته‌بندی دارد، می‌تواند به شما در یافتن یک بسته‌بندی منحصربه‌فرد و خلاقانه کمک کند. در ادامه می‌توانید چند نمونه از چاپ جعبه و بسته‌بندی‌های خاص را مشاهده کنید:

 

طراحی

شما هر چقدر هم در ساخت جعبه و بسته‌بندی محصول خود هزینه کنید؛ بدون یک طراحی خلاق و گیرا، این کار، امری بیهوده است. رعایت اصول طراحی جعبه و بسته‌بندی، در نگاه اول می‌تواند مخاطب را به محصول شما جذب کند. بنابراین به‌هیچ‌وجه در طراحی جعبه و بسته‌بندی از پرداخت هزینه و گذاشتن زمان برای آن دریغ نکنید؛ چراکه این کار نه تنها هزینه نیست، بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری برای بازاریابی محصولات‌تان است.

اصول طراحی جعبه و بسته‌بندی شامل مواردی چون: آشکار بودن لوگو، سادگی و رسایی طرح، انتخاب سازگار رنگ‌ها و دقت به هارمونی‌شان، اجرای طرح‌ و ایده‌های خلاق و... است که توجه به آنها می‌تواند شما را به موفقیت بسیار نزدیک‌تر کند.


اصول طراحی جعبه

سخن آخر

ازآنجا که طراحی و چاپ جعبه و بسته‌بندی، امری مهم در معرفی و فروش شما بوده و از سوی دیگر کاری هزینه‌بر است، سعی کنید در تمام مراحل اجرا و تولید آن از یک مشاور تبلیغاتی باتجربه یاری بگیرید.  شبکه چاپ با سابقه طولانی و تخصص در تمام زمینه‌‌ها و درجه‌های چاپ، آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز با امید به بهبود و رشد کسب‌وکار شما است، کافی‌ست با شماره زیر تماس گرفته، تا راهنمایی و مشاوره کامل در این زمینه را دریافت کنید.

تلفن های تماس با ما : تلفن : 36615406 021 | 77619088 021


طراحی بسته بندی
2020-03-11 22:45:58  

اصول طراحی بسته بندی | اصول طراحی جعبه

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
جعبه و بسته بندی
جعبه و بسته بندی
  ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18، واحد 4

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک 174

 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)
ایمیل : Shabakehchap@gmail.com