دلیل استفاده از جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟



اهمیت کاربرد جعبه و بسته بندی مقوایی


جعبه و بسته بندی مقوایی چیست و چرا در اغلب کسب‌و‌کارها به‌کار می‌رود؟ این مقاله بیشتر به موضوع بسته‌بندی‌های مقوایی و کاربرد آن‌ها می‌پردازد. بسته‌بندی‌های مقوایی روزبه‌روز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب فروشندگان و صاحبان حرفه‌های مختلف، این نوع بسته‌بندی را به استفاده از پلاستیک و نایلون ترجیح می‌دهند.

اگر در حرفه‌ای فعالیت می‌کنید که به‌طور مداوم محصولات مختلف خود را به‌فروش می‌رسانید، استفاده از بسته‌های مقوایی را به شما پیش‌نهاد می‌دهیم. شاید بپرسید دلیل تمرکز بر کاربرد جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟ چرا این نوع بسته‌بندی از اهمیت زیادی برخوردار است؟ با ماشید تا در ادامه بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

 

اهمیت کاربرد جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟

اصلی‌ترین دلیل برای پرکاربرد بودن جعبه و بسته‌بندی مقوایی را می‌توان در محبوب بودن مقوا به‌شمار آورد. مقوا در میان تمام مردم دنیا محبوب و کاربردی به‌حساب می‌آید؛ به همین خاطر بسیاری از تولیدکنندگان آن را در اولویت خود قرار می‌دهند. اینجاست که متوجه می‌شوید اهمیت کاربرد جعبه و بسته بندی مقوایی چیست و چرا به سایر بسته‌بندی‌ها ترجیح داده می‌شود.

این روزها اغلب شرکت‌های تولید کالا به‌واسطه اینترنتی‌شدن و فروش آنلاین بیش‌ازپیش به سمت بسته‌بندی آن هم از نوع مقوایی رو آورده‌اند؛ اما دلیل استفاده از جعبه و بسته‌بندی مقوایی چیست؟ مقوا به‌عنوان ابزاری ماندگار و سازگار با محیط زیست در میان مردم و تولیدکنندگان شناخته می‌شود.

از دید تولیدکنندگان و کارشناسان، مقوا بهترین انتخاب برای بسته‌بندی تولیدات به‌حساب می‌آید. استانداردبودن بسته‌بندی‌ها در میان این قشر بسیار مهم است به‌همین خاطر مقوا انتخاب می‌شود؛ چراکه مقوا بسته‌بندی‌های استانداردی را شکل می‌دهد.

جعبه‌های مقوایی در درجه اول به دلیل قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست همانند ساک دستی کرافت از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. علاوه‌براین، قابلیت چاپ انواع طرح و نمادهای قانونی از دیگر ویژگی‌های مقوا است که استاندارد‌بودن آن را نشان می‌دهد.

 

ویژگی‌های جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟

احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده است که ویژگی‌های جعبه و بسته بندی مقوایی چیست و چرا باید از این ابزار استفاده کرد؟ بدون شک این سوال ذهن اغلب تولیدکنندگان را به خود مشغول کرده است. از آن‌جاکه بسته‌بندی‌های پلاستیکی، چوبی و حتی فلزی در بازار موجود هستند، چرا باید از جعبه مقوایی استفاده شود؟ در ادامه با برخی از ویژگی‌های  چاپ جعبه مقوایی آشنا شوید تا از تفاوت‌های آن با سایر جعبه‌ها مطلع شوید.

 

  • سازگاری با محیط زیست

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که دلیل سازگاری با محیط زیست در جعبه کرافت و بسته بندی مقوایی چیست؟ مقوا از خمیری کاملا طبیعی تشکیل شده که هیچ‌گونه ماده اضافی از جمله پلاستیک یا فلز در آن به‌کار نرفته است. آیا می‌دانید مواد اولیه تشکیل‌دهنده جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟ بله، مواد بازیافتی و کاغذ اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده این جعبه‌ها را شکل می‌دهند.

 

  • پیشرفت خرید و فروش‌ها

از آن‌جاکه جعبه‌های مقوایی ظاهری جذاب و منحصر‌به‌فرد دارند، در جذب مخاطب بسیار موثر واقع می‌شوند. با اجرای طرح‌های جذاب و ایده‌های جدید روی بسته‌بندی مقوایی مخاطبان بیشتری را به تخصص خود جذب خواهید کرد؛ اما نتیجه جذب مخاطب به جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟ بدون شک جذب بیشتر مردم موجب پیشرفت در خرید و فروش شما خواهد شد.

 

  • استاندارد‌بودن

به نظر شما منظور از استانداردبودن جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟ استانداردبودن این جعبه‌ها بر چه اساسی تعیین می‌شود؟ این جعبه‌ها برمبنای استاندارهای تعیین‌شده، تولید می‌شوند. از جمله دلایلی که نشان‌دهنده استانداردبودن جعبه‌های مد نظر است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقرون به‌صرفه‌بودن: به‌واسطه مقرون به‌صرفه‌بودن مقوا در مقایسه با پلاستیک یا چوب، آن را یک بسته‌بندی استاندارد به‌حساب می‌آورند.
  2. حمل‌و‌نقل آسان: از آن‌جاکه مقوا از وزنی معقول برخوردار است، جعبه‌های تولید‌شده از آن به‌خوبی قابل حمل‌و‌نقل خواهند بود. این‌که وزن معقول در جعبه و بسته بندی مقوایی چیست و چگونه تعیین می‌شود به سازندگان آن و نیاز سفارش‌دهندگان وابسته است؛ اما به‌طور معمول این بسته‌بندی‌ها از حمل‌و‌نقل راحتی برخوردار هستند.
  3. پایداری: از دیگر ویژگی‌ها که استانداربودن مقوا را نشان می‌دهد پایداری و مقاومت آن است. به لطف بافت محکم و پایدار مقوا جعبه‌های ماندگاری تولید می‌شود که قابلیت حمل تولیدات سنگین را دارند.
  4. استفاده از فضای کم‌تر: به نظر شما اصلی‌ترین دلیل دربرگرفتن فضای کم‌تر جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟ این جعبه‌ها می‌توانند محصولات بیشتری را در خود جا دهند و در نتیجه فضای کم‌تری اشغال کنند. در‌واقع به‌واسطه پایداری بالای جعبه مقوایی، می‌توان محصولات و ابزارهای بیشتری در آن‌ها قرار داد و جا‌به‌جا کرد؛ به همین دلیل یکی از استاندارترین جعبه‌های موجود در بازار به‌حساب می‌آیند.

 

  • کارآمدبودن

علت کارآمدبودن جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟ در‌واقع جعبه مقوایی این قابلیت را دارد تا جهت حمل‌و‌نقل انواع ابزار و محصولات مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از تولیدکنندگان این جعبه‌ها را همه کاره می‌خوانند؛ چراکه از این محصول در بسته‌بندی مواد غذایی  خوراکی گرفته تا پوشاک استفاده می‌شود.  

 

مزایای جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟

دلیل کاربرد فراوان جعبه و بسته بندی مقوایی چیست که در اغلب کسب‌و‌‌کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد زیاد این بسته‌بندی‌ها را باید مدیون مزایای آن دانست که مورد توجه اغلب تولیدکنندگان و فروشندگان است؛ اما مزایای جعبه و بسته بندی مقوایی چیست که توجه همه را به خود جلب کرده است؟

  • جعبه مقوایی این قابلیت را دارد که از محتویات داخل خود به خوبی در برابر گرما، سرما و هرگونه ضربه‌ای محافظت کند. این ویژگی جعبه مقوایی موجب شده است تا از آن جهت نگه‌داری و حمل‌و‌نقل مواد غذایی و انواع فست فودها، محصولات تزئیناتی، کتاب و... استفاده شود.
  • بهترین انتخاب جهت بسته‌بندی و حمل‌و‌نقل محصولات بهداشتی به‌حساب می‌آیند. از آن‌جا که محصولات بهداشتی باید از اشعه خورشید به دور باشند، به کمک این نوع جعبه به‌خوبی می‌توان از آن‌ها مراقبت کرد.

بافت منسجم و پایدار جعبه مقوایی و دو یا چند لایه بودن ساختمان آن اصلی‌ترین دلیلی است که محصولات بهداشتی را از اشعه خورشید دور نگه می‌دارد.

  • قابلیت شکل‌پذیری و انعطاف خوب یکی دیگر از مزایای جعبه و بسته‌بندی مقوایی محسوب می‌شود. در مقایسه با بسته‌بندی‌های پلاستیکی، شیشه‌ای و حتی چوبی، بدون شک این بسته‌بندی مقوایی است که انعطاف‌پذیری بالایی دارد. در‌واقع این نوع جعبه را می‌توان در اشکال گوناگون طراحی کرد و یا محصولات زیادی را در آن جا داد.

 


ویژگی‌های جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟

ویژگی مدل‌های مختلف جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟ 

محبوبیت جعبه‌های مقوایی موجب شده است تا این نوع بسته‌بندی در انواع مختلفی طراحی و مورد استفاده قرار گیرد؛ اما انواع مختلف جعبه و بسته بندی مقوایی چیست که تا این حد به محبوبیت رسیده‌اند؟

 

  • جعبه مقوایی تاشونده

از پرکاربردترین انواع بسته‌بندی مقوایی جعبه‌های تاشونده هستند. از ویژگی‌های جالب این نوع مقوا ساخت منحصربه‌فرد آن‌ها است که طوری چسب‌کاری‌شده یا تخت ساخته می‌شوند تا بتوان به‌راحتی آن‌ها را تا زد. ماشین آلات خاصی در تولید این نوع از بسته‌بندی به‌کار می‌روند که با سرعت زیاد حجم بالایی از این نوع جعبه را تولید می‌کنند.

مقواهای به‌کاررفته در این نوع بسته‌بندی به‌طور کامل آهارزنی‌شده و نمونه‌های پلی‌اتیلن این نوع بسته‌بندی به‌کمک روش‌های پیشرفته از نوع حرارتی به‌طور کامل درزبندی می‌شوند. دو نمونه شناخته‌شده از این نوع جعبه می‌توان به تتراپک و کامبیبلاک اشاره کرد که هر دو از لایه‌های متراکم‌شده کاغذ و فویل ساخته می‌شوند. اغلب بسته‌بندی‌های مواد غذایی و نوشیدنی مثل آبمیوه از نوع جعبه مقوایی تاشونده هستند.

 

  • جعبه مقوایی ایستاده

برخلاف نوع قبلی این نمونه از جعبه‌ها قابلیت انعطاف و تاشدن ندارند. این جعبه‌ها به‌صورت آماده و ایستاده تولید می‌شوند و ساختارشان به‌صورتی است که قابل پرشدن است. بزرگترین عیب این نوع بسته‌بندی دربرگرفتن فضای زیاد است. با این وجود ظاهر زیبا و منحصر‌به‌فردی دارند که آن‌ها را شکیل نشان می‌دهد. از این نوع جعبه مقوایی جهت نگه‌داری ظروف و محصولات مهم مثل ظروف شیشه‌ای و آزمایشگاهی می‌توان استفاده کرد.

 

  • جعبه مقوایی تخت و سینه شکل

از جمله مزایای این نوع بسته‌بندی در این است که می‌توان آن‌ها را به‌صورت تخت یا سینه شکل و در انواع طرح‌های گرد، مربع و حتی لوزی برش داد. این نوع از جعبه مقوایی را اغلب جهت بسته‌بندی محصولات غذایی و مواد خوراکی مورد استفاده قرار می‌دهند؛ چراکه از مقاومتی عالی در برابر ورود مایعات و رطوبت برخوردار است.

از آن‌جاکه مواد غذایی مرطوب روی سطح این نوع جعبه قرار می‌گیرد سازندگان آن سطح را با پلی اتیلن یا موم به‌طور کامل می‌پوشانند تا هم بهداشت را رعایت کنند و هم از آب‌شدن محصول جلوگیری شود. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این نوع جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟ بله، ظاهر زیبا و منحصر‌به‌فرد را می‌توان اولین دلیل کاربرد زیاد این نوع جعبه به شمار آورد.

 

بسته بندی مقوایی برای چه محصولاتی به کار می رود؟

در ابتدا گفته شد که مزیت جعبه و بسته بندی مقوایی چیست و چرا از آن استفاده می‌شود. براساس مقاومت و پایداری بالای این بسته‌بندی جهت حمل‌و‌نقل انواع محصول از جمله مواد غذایی، پوشاک، مواد الکترونیکی، لوازم ارایشی بهداشتی و ... استفاده می‌شود.

اگر هنگام خرید از یک فروشگاه به محصولاتی که در سبد خریدتان قرار دارد دقت کنید، متوجه خواهید شد که درصد بالایی از آن‌ها در جعبه‌های مقوایی نگه‌داری می‌شوند. از مواد بهداشتی تا مواد غذایی، همگی توسط بسته‌بندی مقوایی به مخاطبان عرضه می‌شوند.

 

محصولات بسته‌بندی شده توسط جعبه مقوایی چگونه باید باشند؟  

درست است که محصولات زیادی را می‌توان توسط جعبه مقوایی جابه‌جا کرد؛ اما نمی‌توان هر محصولی با هر ویژگی را توسط جعبه های مقوایی بسته بندی کرد. محصولات و لوازمی که قابلیت بسته بندی شدن توسط جعبه مقوایی را دارند باید دارای ویژگی‌های مانند موارد زیر باشند:

  • محصولات مورد استفاده نباید خیلی سنگین وزن باشند. محصولات سنگین یا آنان که وزن‌شان تنها روی یک بخش یا نقطه متمرکز شده قابل جابه‌جایی آن هم به کمک بسته‌های مقوایی را ندارند. پس هیچ‌گاه این ریسک را متقبل نشوید؛ چراکه نتایج بدی به‌دنبال خواهد داشت.
  • کالا یا محصول نباید دارای لبه‌های تیز و خطرناک باشد. همان‌طور‌که می‌دانید جعبه مقوایی از چند لایه کاغذ محکم شکل گرفته است؛ اما در صورت قراردادن محصولاتی با لبه‌های تیز و خطرناک بدون شک جعبه مقوایی هم پاره خواهد شد.
  • محصولاتی که امکان بسته‌بندی آن‌ها با جعبه‌های ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه وجود دارد، می‌توانند توسط جعبه‌های مقوایی بسته‌بندی شوند؛ اما خاصیت جعبه و بسته بندی مقوایی چیست که آن را محبوب کرده است؟ مقرون به‌صرفه‌بودن این جعبه‌ها موجب شده است تا از آن به‌عنوان ابزاری راحت و ارزان قیمت استفاده شود.
  • اجناس خرد و ریز به‌راحتی توسط جعبه‌های مقوایی قابل بسته‌بندی هستند. این اجناس درون جعبه قرار می‌گیرند و بدون آسیب به جعبه، سالم به مقصد می‌رسند.

 

مقواهای مورد استفاده در تهیه جعبه و بسته بندی مقوایی  

اصولا در تولید جعبه و بسته بندی مقوایی از مقواهای حداقل 230 گرم استفاده می‌شود. در برخی موارد که هدف تولیدکننده تهیه مقوایی ضخیم و ماندگار است از مقواهای 550 گرم استفاده می‌شود. در صورت استفاده از مقواهای پایین تر از 230 گرم، بدون شک بسته‌بندی مد نظر بسیار ضعیف و بدون پایداری خواهد بود. مقواهای پشت طوسی بهترین انتخاب برای تهیه این نوع بسته‌بندی به‌حساب می‌آیند.

 

کلام آخر

بسیاری می‌پرسند که مزیت و اهمیت استفاده از جعبه و بسته بندی مقوایی چیست که به یکی از پرکاربردترین بسته‌بندی‌های مورد استفاده تبدیل شده است. در واقع بسته‌بندی مقوایی به شما کمک می‌کند تا محصولات خود را در امنیت کامل جابه‌جا کنید. از طرفی این نوع بسته‌بندی و جعبه مقوایی به لحاظ زیست محیطی و بهداشتی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

مجموعه شبکه چاپ به‌عنوان یک موسسه حرفه‌ای در زمینه چاپ و تولید انواع بسته‌بندی مقوایی به‌صورت حرفه‌ای عمل می‌کند. این مجموعه با چاپ باکیفیت، چاپ افست با سرعت بالا، تضمین کار، گارانتی و تکرار کار با قیمت مناسب، استفاده از مواد باکیفیت و... قادر است تا بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. کارشناسان و مشاوران شبکه چاپ به‌صورت دائمی آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

 


اهمیت کاربرد جعبه و بسته بندی مقوایی چیست؟
2022-07-06 15:15:23  

جعبه_مقوایی/ بسته بندی_مقوایی/ جعبه_وبسته_بندی_مقوایی

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
جعبه و بسته بندی
جعبه و بسته بندی
  ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18، واحد 4

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک 174

 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)
ایمیل : Shabakehchap@gmail.com