آموزش طراحی بسته بندی



آموزش طراحی بسته بندی


با آموزش طراحی بسته بندی بیشتر آشنا شوید

 

یکی از فاکتورهای مهم در تولید محصول آموزش طراحی بسته‌ بندی آن است تا با تولید یک بسته خاص فروش آن را به بالاترین حد ممکن برسانید. تابه‌حال پیش آمده است که محصولی را صرفا به خاطر بسته‌بندی جذاب و منحصر‌به‌فردش بخرید؟ چقدر به طراحی و زیبایی بسته‌بندی اهمیت می‌دهید؟ شاید با خود بگویید که مهم کیفیت و سلامت محصول است و بسته‌بندی اهمیت زیادی ندارد؛ اما در زمان انتخاب محصول خلاف این موضوع ثابت خواهد شد. معمولا هنگام خرید به محصولی با بسته‌بندی زیبا و استاندارد جذب خواهید شد و بهترین آن را انتخاب می‌‌کنید. اینجاست که اهمیت طراحی محصول یا بسته‌‌بندی خود را نشان می دهد. شبکه چاپ در این مقاله به طراحی بسته‌بندی و اهمیت آن در فروش محصول پرداخته است، پس اگر به این موضوع علاقه‌مندید تا انتها همراه ما بمانید.

 

چرا طراحی بسته بندی اهمیت دارد؟

طراحی بسته‌بندی به معنی ساخت یک بخش بیرونی جهت نگهداری محصول است که اهمیت زیادی در رونق فروش محصول دارد. افرادی که در زمینه طراحی بسته‌‌بندی فعالیت می‌کنند با به‌کارگیری عناصر مهم و ضروری مانند رنگ، متن، مواد باکیفیت، تصویر و... سفارش‌های خود را طراحی و به بازار عرضه می‌کنند. بر این اساس آموزش طراحی بسته‌ بندی اهمیت زیادی دارد و یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در دنیای امروز است. استفاده از نرم‌افزار یا برنامه‌های کاربردی و اصولی که از امکانات متعددی در طراحی ایده‌ها برخوردار است، یکی از اهداف مهم طراحان به‌شمار می‌رود. کاربرد اصول مهم و حیاتی و همین‌طور نرم‌افزارهای حرفه‌‌‌ای به طراحی دقیق و ماندگار کمک زیادی خواهد کرد. می‌دانید که بسته‌بندی حکم تبلیغ و بازاریابی محصول و برند مورد نظر را دارد؛ بنابراین از اهمیت آن غافل نشوید.

 

فرآیند طراحی و تولید بسته‌بندی محصول چگونه است؟

اگر تجربه خرید یک محصول بدون بسته‌بندی را داشته‌اید قطعا با احساس ناخوشایندی روبه‌رو شده‌اید. به‌همین خاطر در میان تولیدکنندگان و افراد صاحب سبک تاکید زیادی بر آموزش طراحی بسته بندی می‌شود. اما قبل از شروع به طراحی بسته‌بندی باید به سه سوال مهمی که در ادامه با هر یک آشنا می‌شوید پاسخ دهید. اشراف داشتن بر این سه سوال مهم پیش فرض دقیق و اساسی به شما خواهد داد تا بهترین روش و رویه را برای تولید بسته‌بندی به‌کار بگیرید. شاید تعجب کنید اما آگاهی بر این سه موضوع در انتخاب بهترین نرم‌افزارهای طراحی جعبه و بسته‌بندی کمک زیادی به شما خواهد کرد:

 

·       چه محصولی را در بسته‌بندی قرار خواهید داد؟

پاسخ به این سوال ساده است. باید بدانید که چه محصولی را قرار است در بسته‌بندی خود قرار دهید. آگاهی از ابعاد، جنس، ظاهر و... محصول اهمیت زیادی دارد. مایع یا جامدبودن محصول، ظریف یا ضخیم‌بودن، بزرگ و کوچک‌بودن همگی از نکات مهم و حیاتی در انتخاب بسته‌بندی محصول به‌شمار می‌روند. برای مثال اگر محصول مد نظر شکستنی و ظریف است باید از یک بسته‌بندی محکم و استاندارد استفاده کرد. فراموش نکنید که پاسخ‌دادن به این سوال اولین و مهم‌ترین اقدامی است که باید انجام داد.

 

·       مخاطب محصول کیست؟

چه کسی محصول را خریداری خواهد کرد؟ پاسخ به این سوال لازمه انتخاب طرح نهایی بسته‌بندی است. اغلب در آموزش طراحی بسته بندی به این موضوع توجه زیادی نمی‌شود، درحالی‌که بسیار مهم و حیاتی است. آگاهی از وضعیت مالی جامعه هدف، سن و جنسیت مخاطب، میزان توجه آن‌ها به محیط زیست و... در انتخاب نهایی نوع بسته‌بندی به شما کمک می‌کند.

 

·       محصول از چه روشی خریداری می‌شود؟

محصول مد نظر پس‌از قرارگیری در بسته‌بندی چگونه به فروش خواهد رسید؟ آیا در پلتفرم‌های آنلاین عرضه خواهد شد یا در سوپرمارکت؟ آیا در یک مرکز خرید لوکس به فروش می‌رسد یا در یک مغازه محلی و ساده؟ توجه به این نکات در طراحی بهتر و کارآمدتر بسته‌بندی محصول کمک زیادی خواهد کرد. برای مثال محصولی که به‌صورت مجازی و آنلاین به فروش می‌رسد باید در یک بسته‌بندی محکم و پایدار عرضه شود تا در زمان حمل سفارش دچار نقص یا مشکل نشود. پس حتما قبل از طراحی بسته‌بندی باید به این موضوع مهم توجه کرد.

 




بهترین نرم‌افزارهای طراحی جعبه و بسته‌بندی را بشناسید

اصولا در طراحی و تولید جعبه و بسته‌بندی باید از نرم‌افزارها و پلتفرم‌های خاصی استفاده کرد تا بسته‌بندی امروزی و جذابی را به سفارش‌دهنده تحویل داد. در ادامه با مهم‌ترین و کارآمدترین نرم‌افزارهای قابل استفاده جهت طراحی بسته‌بندی محصول آشنا خواهید شد:

 

  • ادوبی فتوشاپ

ادوبی فتوشاپ (Adobe Photoshop) شناخته‌شده‌ترین نرم‌افزاری است که جهت ادیت، طراحی تصویر و عناصر مهم بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. در بسیاری از کسب‌و‌کارها از این نرم‌افزار استفاده می‌‌شود؛ چراکه با استفاده از بهترین و به‌روزترین متدها بسته‌بندی‌هایی عالی و امروزی را طراحی و در اختیار شما قرار می‌دهد. فراموش نکنید که این نرم‌افزار از عملکردی حرفه‌ای برخوردار است، به‌همین خاطر آشنایی با سطحی مقدماتی جهت کار با آن لازم است.

 

  • ادوبی ایلوستریتور

اگر به‌دنبال نرم‌افزار طراحی باکس سه بعدی هستید، ادوبی ایلوستریتور (Adobe illustrator) گزینه‌ای عالی برای شما به شمار می‌رود. کتابخانه کامل رنگ‌ها در این نرم‌افزار این فرصت را به‌ ‌کاربر می‌دهد تا با دستی بازتر به طراحی بسته‌بندی بپردازد و از همه‌ مهم‌تر یک باکس سه‌بعدی را طراحی کند. از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به استفاده از آن در کنار کورل دراو اشاره کرد که در کنار هم قابلیت تولید بسته‌بندی هایی بسیار منحصر‌به‌فرد و خاص را دارند. علاوه بر طراحی جعبه نیز میتوانید از ایلوستریتور برای طراحی لیبل،کاتالوگ و بروشور،پاکت، سربرگ و ... نیز استفاده کنید.  

  • آرتیوس کد

آرتیوس کد (ESKO Artios cade) از بهترین نرم‌افزارهای تولید و طراحی بسته‌بندی های مقوایی و کاغذی به‌حساب می‌آید. مدل‌های سه‌بعدی، برش‌‌های منظم و جذاب و تنوع رنگ‌بندی از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار حرفه‌ای محسوب می‌شوند. کار با این نرم‌افزار در مقایسه با سایر برنامه‌های آموزش طراحی بسته‌بندی راحت است و خروجی مناسبی به شما خواهد داد.   

 

  • کیس میک

یکی از نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه طراحی بسته‌بندی کیس میک (Kasemake) است که قابلیت استفاده از فایل‌های اتوکد و تصویری را دارد. از میس میک هم اغلب جهت تولید بسته‌بندی های مقوایی و پلاستیکی استفاده می‌شود. انتخابی عالی جهت آموزش طراحی بسته بندی مواد غذایی به‌شمار می‌رود. نوعی ماژول ویژه در این نرم‌افزار طراحی شده است که امکان مدیریت طراحی در بخش‌های مختلف را به شما خواهد داد. 

 

  • ایمپکت

ایمپکت (Impact) هم از دیگر نرم‌افزارهای کاربردی و حرفه‌ای است که در آموزش طراحی بسته بندی محصول کمک زیادی به شما می‌کند. وجود کتابخانه‌ای از طرح‌های آماده و تنوع زیاد رنگ‌ها جزو ویژگی‌‌های این نرم‌افزار است که آن را خاص و منحصر‌به‌فرد می‌کند. در تولید بسته‌بندی های مقوایی، کاغذی و پلاستیکی می‌توان از ایمپکت استفاده کرد.

 

 

 

سخن آخر

تمام محصولاتی که مورد استفاده قرار می‌دهید از مواد خوراکی گرفته تا محصولات آرایشی و بهداشتی را در بسته‌بندی‌های ویژه‌ای تهیه می‌کنید. بسته‌بندی محصول علاوه‌بر نگهداری از آن حکم ابزاری برای تبلیغ و بازاریابی برند مورد نظر را دارد؛ بنابراین در انتخاب آن باید نهایت دقت و توجه را به‌کار گرفت. اغلب مخاطبان در‌صورتی یک محصول را تهیه می‌کنند که در بسته‌بندی قابل اعتماد و منظمی قرار گرفته باشد؛ درواقع بسته‌بندی به جلب اعتماد مشتری کمک خواهد کرد. اهمیت این مضوضوع به حدی است که جهت آموزش طراحی بسته بندی محصول از روش‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود تا آن‌ها را به بهترین نحو عرضه کنند. چنان‌چه به‌‌دنبال راهی برای چاپ بسته‌بندی مناسب محصول هستید ما به شما استفاده از خدمات شبکه چاپ را پیشنهاد می‌دهیم. این مجموعه بهترین و به‌روز ترین بسته‌بندی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.   

 

 


2023-08-27 10:52:39  

بسته_بندی /طراحی_بسته_بندی/ چاپ_جعبه

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
جعبه و بسته بندی
جعبه و بسته بندی
  ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18، واحد 4

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک 174

 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)
ایمیل : Shabakehchap@gmail.com