10 ایده‌ جذاب برای طراحی بسته بندی ساده و زیبا



چگونه یک بسته بندی ساده و زیبا طراحی کنیم؟


چگونه یک بسته بندی ساده و زیبا طراحی کنیم؟

 

 

بسته‌بندی کالا بخش مهمی از بازاریابی و تبلیغات یک محصول محسوب می‌شود. قضاوت مثبت یا منفی مشتری‌ها نسبت به برند و محصول، براساس بسته‌بندی شکل می‌گیرد. همواره برندها استفاده از تبلیغات پرسروصدا و شلوغ را ترجیح می‌دهند. وقتی همه بسته‌بندی‌ها در قفسه‌ها شلوغ و پیچیده باشد، یک بسته بندی ساده و زیبا بیشتر جلب توجه خواهد کرد. این همان علتی است که برندهای مختلف را به سمت استفاده از بسته‌بندی‌های ساده و جذاب ترغیب می‌کند.

 

چرا باید از بسته بندی ساده و زیبا استفاده کنید؟

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که جهان امروز در تبلیغات پرزرق‌وبرق و پرسروصدا غوطه‌ور شده است. امروزه همه برندها به ‌دنبال راهی برای متمایزشدن در این بازار پرهیاهو هستند. یک راه برای دوام‌آوردن در این عرصه پررقابت، طراحی بسته‌بندی‌های بسیار ساده و جذاب است. این جعبه‌ها تصویری متمایز و بسیار خاص از برند شما ارائه می‌دهند. در بسته‌بندی‌های ساده از رنگ‌های محدود و طرح‌های بسیار خلاقانه استفاده می‌شود.

بسته‌بندی ساده و جذاب به محصول اجازه می‌دهد تا خودش با مشتری صحبت کند و اشتیاق او را برای خرید برانگیخته کند. در بسته‌بندی‌های ساده، محصول بدون توضیحات و هیاهوهای اضافه به مشتری عرضه می‌شود. این دقیقا همان چیزی است که مشتری را جذب خود خواهد کرد. جعبه‌های ساده به‌خوبی پیام برند را منتقل می‌کنند. برای تولید بسته‌بندی‌های ساده می‌توانید از مقوا ایندربرد، گلاسه، جعبه لمینتی، مقوا کرافت و... استفاده کنید.

 

 

 

ایده‌هایی خلاقانه برای بسته بندی ساده و زیبا

بسته‌بندی محصول یک تجربه حسی فوق‌العاده را برای مشتری فراهم می‌کند. جعبه‌ها بدون نشان‌دادن محصول، اطلاعات زیادی درباره کالا به مشتری ارائه می‌دهند. هنگام نگاه‌کردن به قفسه محصولات، متوجه می‌شوید که از طریق بسته‌بندی، هر برند داستان خود را بیان می‌کند. یکی از راه‌های متمایز به‌نظررسیدن محصول در میان قفسه، طراحی یک بسته بندی ساده و زیبا است. در این بخش ما ایده‌های خلاقانه‌ای را برای داشتن یک بسته‌بندی زیبا و ساده با شما در میان می‌گذاریم.

 

1.     تمرکز خود را بر لوگو بگذارید

برای منحصربه‌فردشدن در یک بازار شلوغ و پررقابت، تمرکز روی لوگو نکته‌ای بسیار لازم و ضروری است. برای ایجاد یک بسته‌بندی ساده و خاص، باید از یک لوگو تایپوگرافیک استفاده کنید. بسته‌بندی شما باید ساده و تک‌رنگ یا نهایتا دورنگ باشد که فقط لوگو برند روی آن قرار می‌گیرد. این کار لوگو برند شما را در مرکز توجه قرار می‌دهد و باعث می‌شود که در ذهن مشتری ماندگار شوید. یک بسته‌بندی ساده و تک‌رنگ که لوگو روی آن درج شده است می‌تواند توجه و اعتماد مشتری را جلب کند.

 

 

 

2.     پالت رنگی محدودی را انتخاب کنید

با کاهش استفاده از رنگ‌های متنوع در بسته‌بندی خود می‌توانید به یک طراحی ساده و زیبا دست پیدا کنید. رنگ محصول در ترغیب مشتری به خرید بسیار موثر است. برای داشتن یک جعبه ساده و خاص، باید از رنگی استفاده کنید که با برند شما هم‌خوانی داشته باشد. در بسته‌بندی‌های ساده استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، سیاه و خاکستری رواج بسیار زیادی دارد. اما این موضوع به‌معنای آن نیست که باید از رنگ‌های شاد غافل شوید. استفاده از رنگ‌هایی که هیجان مشتری را درگیر می‌کند در دیده‌شدن برند شما بسیار موثر خواهد بود.

 

 

 

3.     بسته‌بندی را شفاف طراحی کنید

در یک بسته‌بندی شفاف، محصول شما به‌صورت مستقیم در معرض دید مشتری قرار می‌گیرد. در این نوع بسته‌بندی، اغلب کف جعبه از یک مقوای مرغوب ساخته می‌شود. سپس روی جعبه یا کناره‌های آن به‌صورت شفاف تولید می‌شود. برای این امر می‌توانید روی جعبه را کاملا شفاف یا با ایجاد اشکال هندسی، آن بخش‌های مخصوص را شفاف کنید. برای شفاف‌شدن بسته‌بندی‌ها از پلاستیک‌های مختلف استفاده می‌شود. این بسته‌بندی محصول را به شیوه‌ای دل‌فریب به مشتری ارائه می‌دهد. جعبه‌های شفاف به اسم بسته‌بندی‌های پنجره‌دار نیز شناخته می‌شوند.

 

 

 

4.     بسته‌بندی را متناسب با محصول طراحی کنید

یک راه عالی برای جذابیت‌شدن بسته‌بندی‌های ساده، طراحی متناسب جعبه با محصول است. برای مثال اگر یکی از محصولات شما فلش مموری است، می‌توانید بسته‌بندی را کاملا متناسب و همانند فرم محصول طراحی کنید. این موضوع باعث می‌شود که مشتری بدون دیدن محتویات جعبه، نوع و ابعاد محصول را بشناسد. هچنین این نوع بسته‌بندی خلاقانه، تاثیر زیادی در ترغیب مشتری به خرید خواهد داشت.

 

 

 

5.     کرافت، همراه همیشگی بسته‌بندی‌های ساده

یکی از پرطرفدارترین مقواها برای طراحی بستهبندی ساده و مینیمال، استفاده از مقواهای کرافت است. رنگ این جعبه‌ها قهوه‌ای روشن است و ظاهری نوستالژیک و زیبا به بسته‌بندی‌های شما می‌بخشد. جعبه کرافت را می‌توان به‌صورت کشویی، پنجره‌دار و... تولید کنید. روی این جعبه‌ها اطلاعات زیادی درج نمی‌شود و تنها لوگو و نام تجاری روی آن قابل چاپ است. جعبه‌های کرافت به‌دلیل قابل بازیافت‌بودن آن، از طرفدارهای بسیار زیادی برخوردار است.

 

 

 

6.     جعبه‌های دسته‌دار بسته‌بندی را خاص‌تر می‌کنند

با ایجاد یک دسته کوچک برای بسته‌بندی‌های ساده می‌توانید زیبایی آن را دوچندان کنید. ایجاد یک دسته هم باعث جذابیت جعبه و هم باعث سهولت در حمل آن می‌شود. دسته جعبه‌ها می‌تواند مشابه جنس بدنه بسته‌بندی باشد. همچنین دسته‌ها به‌صورت پارچه‌ای، پلاستیکی، کنفی و... می‌توانند طراحی و چاپ شوند. ایجاد یک دسته برای بسته‌بندی محصولات نسبتا سبک، کاربرد بیشتری دارد. برای بسته‌بندی محصولات سنگین باید جنس بدنه جعبه و دسته‌ها کاملا مقاوم و مستحکم باشد.

 

 

 

7.     استفاده خلاقانه از عکس محصول

به‌جای چاپ تصویر محصول روی بسته‌بندی، می‌توانید با کمی خلاقیت تصویر محصول را در امتداد بسته‌بندی طراحی کنید. برای مثال در تصویر زیر شما یک بسته‌بندی شکلات را مشاهده می‌‌کنید که تصویر شکلات به بخشی جدایی‌ناپذیر از بسته‌بندی تبدیل شده است. این موضوع اشتها و اشتیاق مشتری را به خرید و تست‌کردن شکلات برند شما بیشتر خواهد کرد. این ایده خلاقانه می‌تواند به افزایش فروش محصولات شما منجر شود.

 

 

 

8.     بسته‌بندی را به‌صورت کشویی طراحی کنید

یکی از انواع بسته‌بندی‌ ساده و زیبا استفاده از جعبه‌های کشویی است. بسته‌بندی کشویی لذت جعبه‌گشایی را برای مشتری بیشتر خواهد کرد. این جعبه از دو بخش مجزا تشکیل شده است. یک بخش آن محصول شما را درون خود نگه ‌می‌دارد. بخش دوم تمام بخش اول را به‌جز قست ابتدایی و انتهایی آن، تحت پوشش قرار می‌دهد. با کشیدن کشو این بسته‌بندی، مشتری محصول را با جذابیت و زیبایی خاصی مشاهده می‌کند. از جعبه کشویی برای بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله شیرینی‌هایی مانند ماکارون نیز استفاده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

9.     روی بسته‌بندی یک ارزش افزوده ایجاد کنید

 ممکن است شما دوست داشته‌ باشید بدون اینکه سادگی جعبه تحت‌الشعاع قرار بگیرد، یک آیتم دیگر نیز به بسته‌بندی خود اضافه کنید. اضافه‌کردن یک روبان متناسب با رنگ بسته‌‌‌بندی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. افزودن یک اتیکت یا برچسب که لوگو و مشخصات برند به‌صورت مختصر روی آن درج شده باشد نیز انتخاب خوبی است. لیبل‌ها در جنس‌های مختلف از جمله‌ شیشه‌ای نیز تولید می‌شوند که بسته‌بندی شما را خاص‌تر خواهند کرد.

 

 

 

10.  از حداقل متن با حداکثر تاثیر استفاده کنید

در طراحی بسته بندی ساده و زیبا اطلاعات مهم به‌شیوه‌ای مختصر و ضروری بیان می‌شوند. پیام برند شما چیست؟ آن را به‌صورت مختصر روی بسته‌بندی چاپ کنید. درج لوگو می‌تواند خلاصه‌ای از پیام برند شما را به مشتری منتقل کند. از عبارت یا تگ‌های کوتاه و قانع‌کننده استفاده کنید که ماهیت محصول شما را به‌خوبی نشان بدهد. توجه کنید که فونت عبارت‌ها خوانا، خاص و یادآور برند شما باشد. برخی از برندها شعار خلاقانه و کوتاه خود را روی جعبه‌ها چاپ می‌کنند.

 


چگونه یک بسته بندی ساده و زیبا طراحی کنیم؟

خلاقانه‌ترین بسته‌بندی‌های ساده با شبکه چاپ

ما معتقدیم استفاده از بسته بندی ساده و زیبا دروازه ورود به فروش بیشتر محصولات است. مردم اغلب جذب محصولاتی با جعبه‌های خاص و در عین حال ساده می‌شوند. در این مطلب ما شما را با اهمیت و تنوع این جعبه‌های ساده آشنا کردیم. طراحی و چاپ این بسته‌بندی‌ها نیازمند تخصص و خلاقیت افراد متبحر در مجموعه‌های چاپ است. ما در شبکه چاپ مفتخریم که با  استفاده از بهترین دستگاه‌های چاپ، خلاقانه‌ترین بسته‌بندی‌های ساده را به شما ارائه می‌دهیم. مجموعه ما در عین سادگی، بسته‌بندی‌هایی بسیار خاص و باکیفیت را به شما ارائه می‌دهند. در شبکه چاپ تمام موارد زیر تضمین خواهد شد:

  • استفاده از مقواهای مرغوب؛
  • امکان نظارت بر فرآیند چاپ؛
  • طراحی جعبه‌های اختصاصی متناسب با هر برند؛
  • ماکت‌سازی رایگان؛
  • چاپ جعبه در تیراژ بالا و کم‌ترین زمان ممکن؛
  • استفاده از خدمات خاص مانند چاپ یووی، طلاکوبی و روکش براق و... .

 

با مراجعه به سایت شبکه چاپ، با ما همراه باشید تا خاص‌ترین بسته‌بندی‌های ساده را به شما ارائه دهیم.



2024-04-17 12:05:20  

بسته_بندی/ پکیجینگ/ جعبه

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
جعبه و بسته بندی
جعبه و بسته بندی
  ارتباط با ما

دفتر مرکزی : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، پلاک 18، واحد 4

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک 174

 تلفن : 71333344-021 ( 30 خط ویژه)
ایمیل : Shabakehchap@gmail.com